Thursday 16 June 2011

Penggodam tempatan juga terlibat




KUALA LUMPUR:
selain daripada ancaman kumpulan penggodam antarabangsa yang menggelarkan diri mereka sebagai 'ANONYMOUS' ancaman dan serangan ke atas laman web milik kerajaan dan institusi lain dipercayai turut dilakukan penggodam tempatan yang menggelarkan diri mereka sebagai Rilekscrew dan Dragon Force Malaysia, h3x4 crew dan seorang individu yang dikenali sebagai syam92x.

kumpulan penggodam tempatan ini dilihat cuba mengambil kesempatan daripada amaran dan ancaman yang dikeluarkan kumpulan penggodam antarabangsa 'ANONYMOUS' dengan menyerang beberapa laman web tempatan termasuk 'FAN PAGE'laman web sosial 'FACEBOOK'milik kerajaan seperti Tourism Malaysia.

Tinjauan Berita harian ,semalam mendapati walaupun laman web utama universiti teknologi mara (UiTM) masih terselamat, beberapa laman pautan laman web seperti Kedah.uitm.edu.my digodam dan Kelantan.uitm.edu.my dan i-learn.uitm.edu.my digodam dengan teruk sehingga skrin paparan pada halaman web berkenaan turut tertera mesej yang ditinggalkan penggodam. sumber berita daripada berita harian

3 comments:

masih binggung lagi untuk apa la dorang mengodam ni..teda faedah pun..kan kan kan..

nway,saya follow kamu sini ya wasaber!!!
jemput ke blog saya kalo ada masa...

dorang tu m'cri perhatian xkena tmpat,mgkin dorang bijak tpi s'bnrnya kerajaan kita jg lbih pndai dri pengodam tu sbb kedapatan jga dorang..

[im]http://i.imgur.com/ZaBCU.jpg[/im][co="blue"]dorg tidak puas ati sbb kerajaan blog 10 laman web yang selalu dorg guna..kira memberontak le.[/co]

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...